Friday 24 August 2012

Menikam Matahari, Memanah Purnama

Tiba masa, kita tikam matahari dan panah purnama



Kau bertanya aku
perihal kau harus bagaimana?
menurut sisiku
aku coba menjawab sekadar terbisa

Aku mahu kau, aku, dia, mereka dan kita
berbuat menurut keyakinan dalam sukma
tanpa ikut-ikutan sesiapa
Kau, aku, dia, mereka dan kita
harus sentiasa usaha

membaiki sedaya upaya
bukan hanya menurut sejiwa raga
arahan dan keputusan sesiapa

Aku juga mahu
kau, aku, dia, mereka dan kita
terus maju jaya
tidak abaikan petanda-petanda
menuju gerbang yang dicita-cita

Semoga kau, aku, dia, mereka dan kita
sampai jua ke sana
menikmati harta karun dan jadi kaya
Memanjat langit, menikam matahari dan memanah purnama
walau awalnya seolah-olah diragui cuma

Dan aku tidak mahu
kau, aku, dia, mereka dan kita
sesal pada satu masa
cemburu dengan mereka yang berjaya
nasi menjadi bubur pasti tidak bisa
menyelerakan walau mungkin membuat sendawa

Ini yang aku mahu; buat kau, aku, dia, mereka dan kita.

khabarkan pula, aku harus bagaimana?
menurut sisimu

Irbid,
6 Syawal 1433
240812 - 0340 pm

1 comments:

tepianmuara 3 September 2012 at 02:42  

hah

teringat terus sajak ni,
http://www.youtube.com/watch?v=Fyda2AWaI4Q

selamat!

  © Blogger template The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP